Blog


 

24 10.2022

Boks magazynowy sposobem na oszczędność

Kryzys nikogo nie oszczędza. Inflacja galopuje jak szalona, a ceny towarów i usług rosną w oczach, o rynku mieszkaniowym nie wspominając. Podczas gdy wszystko drożeje, przeciętny Polak wcale się nie bogaci. Nic dziwnego, że ludzie szukają oszczędności, gdzie popadnie. Dziś zastanowimy się nad tym, w jaki sposób wynajem boksu magazynowego może podreperować budżet domowy. Tak, podreperować – bo korzystanie z usług self storage to żaden luksusowy zbytek, a często racjonalna, korzystna finansowo decyzja.

Za co płacimy, wynajmując boks?

Sceptycy wzbraniają się przed wynajmem powierzchni magazynowej, obawiając się dodatkowych kosztów. To następujący schemat myślenia: jeszcze się jakoś mieścimy – nie jest tak źle – a skoro tak, to po co przepłacać. Oczywiście, można pomieścić swoje rzeczy nawet na niewielkim metrażu, ale być może warto poszukać oszczędności gdzie indziej…
Zresztą – klient wynajmujący boks płaci nie tylko za przestrzeń, ale także za szereg udogodnień. W Róża Rent zapewniamy ochronę i monitoring, pilnujemy, aby na hali panowały optymalne warunki (a zatem żeby było sucho, nie za zimno ani nie za ciepło), dbamy o bezpieczeństwo pożarowe oraz udostępniamy parking czy pomoc operatora wózka widłowego. Za wszystkie te rzeczy trzeba zapłacić, ale po rozbiciu kosztów na wielu najemców nie są to kwoty zaporowe. Poza tym dysponując boksem, zyskujecie nie tylko kilka dodatkowych metrów kwadratowych, ale także bezcenną wygodę. Oprócz tego, że dostajecie na powrót wolną przestrzeń w domu czy w biurze, robicie także krok w stronę większej mobilności (która stanowi olbrzymi atut na dzisiejszym rynku pracy).

Komfort i bezpieczeństwo przechowywanych rzeczy są warte znacznie więcej niż kilkaset złotych miesięcznie. Tymczasem najmniejszy boks w Róża Rent można wynająć już za 295,20 zł brutto. Wciąż wydaje się to dużo, zwłaszcza w czasach kryzysu? A gdyby tak spojrzeć na to nieco inaczej i pomyśleć, ile kosztowałaby przeprowadzka do większego mieszkania czy biura?

Ten, kto dysponuje boksem, nie potrzebuje dużego metrażu

Wraz z upływem miesięcy i lat przybywa nam rzeczy. Kupujemy je, gromadzimy i dostajemy w prezentach na kolejne okazje. Jasne, zawsze warto mieć na uwadze sztukę minimalizmu, ale wiele z takich przedmiotów przydaje się sezonowo czy choćby od czasu do czasu, a inne mają olbrzymią wartość sentymentalną. Zresztą, jest jeszcze jedna kwestia. Gdy rozrasta się rodzina, w domu muszą pomieścić się kolejni jej członkowie. Tymczasem ściany – niezależnie od tego, jak bardzo byśmy tego chcieli – niestety nie są z gumy.

W dobie kryzysu wiele osób zwyczajnie nie może sobie pozwolić na przeniesienie się do większego mieszkania. Ceny wynajmu poszybowały w górę, nie mówiąc już o cenie za metr dla potencjalnych nabywców nieruchomości. Co robić, jeśli na rzeczy przestaje brakować miejsca lub trzeba się przygotować na nadejście nowego członka rodziny? Odpowiedzią może być właśnie boks magazynowy. Wynajem dodatkowej przestrzeni do przechowywania pozwoli wygospodarować potrzebne miejsce w obecnym lokum. I chociaż boks kosztuje, jego cena jest dużo niższa niż opłaty za większe mieszkanie.

Jeśli trzeba naprawdę zacisnąć pasa, można nawet rozważyć opcję kryzysową i przenieść się do mniejszego lokum, a część dobytku przewieźć do boksu na wynajem. Takie rozwiązanie pozwoli na realne oszczędności i przeczekanie gorszego okresu. Mogą z niego skorzystać np. studenci czy młode, mobilne małżeństwa, które jeszcze nie mają swojego mieszkania i próbują się odnaleźć na trudnym rynku wynajmu.

Z kolei osoby z większym metrażem i żyłką do biznesu mogą się pokusić o jeszcze inny układ, żeby zaoszczędzić trochę grosza. Można na przykład usunąć rzeczy z nieużywanego pokoju, przewieźć je do boksu, a pokój podnająć i czerpać z niego zyski. Przychód od najemcy z pewnością przewyższy cenę usługi self storage. Na takim rozwiązaniu można nawet sporo zarobić. Oczywiście wiąże się to z niewygodami i kompromisami, przy czym pamiętajmy, że rozważamy scenariusz, w którym danej osobie brakuje pieniędzy.

Oszczędności dla firm

Na jeszcze większe oszczędności mogą liczyć firmy, które wynajmują aktualnie drogie hale magazynowe. Posiadanie ogromnej powierzchni do magazynowania nie jest konieczne w każdej branży i nie każdemu się opłaca. Niektórzy nie potrzebują nawet magazynu cały czas, a tylko od święta – na przykład na starcie nowego sezonu sprzedażowego, podczas wymiany kolekcji czy w trakcie remontu biura.

Jeśli dana firma nie potrzeby bardzo dużej powierzchni do przechowywania i zmieści swoje dokumenty lub zapas towarów w mniejszej, samoobsługowej przechowalni – idealnie! Koszty znacząco spadną, a oprócz tego można liczyć na inne udogodnienia. W Róża Rent mamy wielu klientów biznesowych, w tym takich, którzy przechowują towary na paletach. Płacąc za boks, zyskują oni także całodobowy dostęp do magazynu, dogodną lokalizację na przecięciu kluczowych regionalnych szlaków komunikacyjnych, ułatwienia transportowe (w tym dostęp różnego rodzaju wózków) i pełne bezpieczeństwo przechowywanych rzeczy.

Dzięki elastycznej umowie najmu klienci biznesowi mogą znacząco zredukować koszty stałe, które w przeciwnym razie mogą stanowić poważne obciążenie finansowe. Ponadto chętni mogą skorzystać z dodatkowej usługi odbiorów oraz wysyłek paczek kurierskich. To idealna opcja dla e-przedsiębiorców, którzy nie mają głowy do logistyki, chcą zaoszczędzić czas i wolą powierzyć tę gałąź biznesu zewnętrznej firmie.

Teraz widać jak na dłoni, że boks magazynowy to często najbardziej oszczędne wyjście. Jeśli tak jest i w Twoim przypadku – zapraszamy!



  Zadzwoń do nas


 

Zapraszamy


Masz pytania?
Zadzwoń lub napisz:

zadzwoń do nas

napisz do nas

 

RóżaRent

self storage

 

ul. Hutnicza 6,
40-241 Katowice